Když lidé hovoří o "core" a o břišních svalech, mají na mysli zejména ploché, dobřetvarované břicho bez tuku. Neméně důležité je, aby střed těla plnil životně důležitou funkci při pohybu a pro zdraví. Získat ploché břicho není jedinám důvodem posilování "core". Kromě účinku na vzhled jsou další důvody, proč pečovat o břišní svaly a celý střed těla:
1. Zlepšují sportovní výkonnost.  Core svaly hrají klíčovou úlohu ve všech fyzických činnostech, kde je třeba provádět rychlé nebo rotační pohyby.

2. Chrání páteř. Břišní svaly poskytují oporu páteři. Ochablé břišní svaly zvyšují riziko degenerace bederní páteře.
3. Uvolňují svalové napětí. Několik minut práce s "core" obvykle stačí k tomu, aby se uvolnilo napětí ve svalech kolem páteře.
4. Zlepšuje držení těla. Silný střed těla umožňuje vzpřímený postoj.
5. Zlepšuje trávení. Práce břišních svalů usnadňuje trávení, čímž pomáhá předcházet nadýmání a zácpě.


Pro pochopení principů tréninku "core" je třeba se zaměřit na pět důležitých oblastí, které při samotném cvičebním programu hrají velkou roli  a výrazně ovlivňují jeho účinnost. Jsou to:
1. Jednoduché stabilizační cviky
2. Statické stabilizačné cviky s výdrží 15 až 60 vteřin,
3. Dynamické stabilizační cviky,
4. Cviky na izolované břišní svaly,
5. Strečink.